Comunicat de presă – Derulată pe parcursul a două zile între 13 și 14 iulie 2018, etapa a cincea a CNRD, CNRVI și CNRally2 a fost câștigată de echipajul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini/ Sergiu Itu (Citroen DS3 R5). Tempestini a câștigat nouă din cele 12 probe de clasament reușind să gestioneze excelent avansul pe un traseu extrem de dificil, cu multe zone murdare, ca urmare a trecerilor multiple pe aceleași sectoare de clasament și a ploii care a căzut pe finalul zilei secunde.

Rezultatele complete sunt disponibile pe www.live.fras.ro

Raliul Perla Harghitei 2018 a contat ca etapă a Campionatului Național de Raliuri- Dunlop 2018, Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice și Campionatul Național Rally 2. Traseul care a însumat 122km împărțiți în 12 probe de clasament a fost parcurs în doua zile, fiind înregistrate și două recorduri, unul de participare, 83 de concurenți fiind prezenți la start și unul de audiență pe superspeciala „Arpad Dietrich” desfășurată vineri seară în centrul Municipiului Odorheiu Secuiesc, cartierul general al raliului.

Simone Tempestini obține aici a patra victorie din acest sezon, din cinci etape și își consolidează fotoliul de lider al clasamentului general FIA. Avansul este cu atât mai important cu cât doi dintre principalii săi adversari și pretendenți la titlu au avut probleme la Harghita. În prima zi Vali Porcișteanu și Dan Dobre (Skoda Fabia R5) au suferit o pană de cauciuc, incident în urma căruia au pierdut aproape trei minute. Incidentul i-a scos temporar din lupta pentru podiumul raliului, dar printr-o conjunctură favorabilă și multă ambiție Porcișteanu a reușit să reducă din diferență și să încheie în final pe patru, limitând la minim pierderea de puncte.

Pentru Dan Gîrtofan, locul trei înaintea etapei, raliul nu a fost însă unul fast, brașoveanul secondat de Tudor Mârza a încheiat prima zi pe locul trei în clasamentul FIA și câștiga prima probă specială a zilei secunde. Din păcate pe cea de-a șasea probă a raliului, a doua a zilei secunde cei doi au suferit o violentă ieșire în decor, în urma căreia mașina Skoda Fabia R5 a făcut mai multe tonouri, rămânând în final imobilizată în afara drumului. Din fericire atât echipajul cât și spectatorii nu au fost afectați în urma acestui incident.

Locul 2 i-a revenit câștigătorului de anul trecut Bogdan Marișica/ Sergiu Itu (Ford Fiesta R5) în timp ce supriza etapei a reprezentat-o clasarea pe locul al treile a echipajului Florin Tincescu/Alina Pop pe Fiat 124 Abarth. Așadar o zi mare pentru Napoca Rally Academy cu trei dintre echipaje sale clasate pe podiumul final, la genral la care se adaugă și victoria la Cupa Dacia obținută de Mihnea Mureșan. Singurul lucru mai puțin plăcut a fost reprezentat de ieșirea în decor pe PS5 a echipajului Norbert Maior/ Francesca Maior (Peugeot 106) soldat din fericire doar cu contuzii ale zonei lombare. Cei doi au fost transportați la spital de urgență pentru investigații. Aceștia au fost declarați în afara oricărui pericol și au părăsit imediat Spitalul Județean.

Într-o vizibilă revenire de formă Constantin Aur și Silviu Moraru aduc pe locul cinci Skoda Fabia R5, multiplul campion național recunoscând că acest rezultat este o surpriză chiar și pentru el, saltul în adaptarea la noul material de concurs fiind spectaculoasă, Titi semnând chiar și prima sa victorie de probă specială de la revenirea sa în CNRD după o pauză de șapte ani în superspeciala derulată vineri.

Între primii 10 clasați în clasamentul general FIA au mai intrat pe locul șase Mihai Manole/Florin Dorca (Ford Fiesta R5) iar pe poziția a șaptea Cristi Dolofan/ Mihai Sandu (Mitsubishi Lancer Evo 9) câștigători ai clasei 3. Adrian Teslovan/ Imre Cseh (Citroen DS3R3) încheie pe opt în clasamentul general și câștigă competiția rezervată automobilelor cu două roți motrice- tracțiune față.

Pe locul nouă încheie echipajul Raul Badiu/ Gabi Lazăr (Suzuki Swift Sport) după o spectaculoasă evoluție în acest raliu, cei doi câștigând și locul 1 în Cupa Suzuki. Szabo Csongor/ Rareș Fetean (Ford Fiesta R2), iar pe 10, acumulând ultimul punct pus în joc.
La clasa 11 podiumul final este intergal Mitsubishi cu echipajul Sebastian Barbu/ Marc Banca pe primul loc urmați de echipajul maghiar Kelo Gere/ Andrei Erdely și de Bogdan Năstase/ Alexandru Popidan.

În clasamentul rezervat automobilelor istorice s-a impus echipajul Dan Alexandrescu/ Cristi Ancuța (VW Golf 1) , podiumul fiind completat de Lorincz Borbely/ Levente Kovacs (BMW) și Petru Constantinescu/ Radu Mărginean (Opel Ascona).

În Rally 2 ostilitățile au fost dominate de Bogdan Moldovan/ Silviu Rogozan (Renault Clio) urmație de Alex Lascu/Mihaela Balint (BMW Seria 3) și de Florin Niturad/Mihai Popa (Ford Fiesta).

Declarații la final de raliu:
Simone Tempestini (locul 1): „După cinci etape anul acesta sunt fericit că reușim să ne distanțăm în clasamentul general. Am reuși să gestionam bine cursa și să menajăm materialul de concurs. Suntem fericiți pentru victoria noastră și a echipei.. Așteptăm Iași.”

Bogdan Marișca (locul 2): „Am avut mereu noroc la Harghita. Îl felicităm pe Simone pentru tot sezonul și pentru modul cum a mers aici și pe Florinel pentru acest podium. Suntem mulțumiți de ritmul avut și ne pare rău de ghinionul adversarilor noștri, pana lui Vali și abandonul lui Giri peste care spre să treacă cu bine. Ne gândim la următoarele proiecte.”

Florin Tincescu (locul 3): „Suntem fericiți pentru primul podium pentru Abarth în România și pentru Alina. Mașina a beneficiat de o evoluție tehnică pe partea de frânare și transmisie și asta s-a văzut. Mă obișnuiesc din ce în ce mai bine cu mașina. Ne dorim să învățăm mașina pas cu pas pentru că așa se facde performanță.”