Eric Royere a încheiat pe primul loc după 3 zile de competiție. Credit photo: Rally Photo Hunters / Balazs Atila

Eric Royere și-a ajudecat titlul de câștigător al ediției a treia a Historic Winter Rally din Covasna, competiția care deschide sezonul în automobilismul sportiv românesc.

Acesta, care l-a avut copilot pe Alexis Grenier, a dominat toate cele trei zile de competiție desfășurate pe zăpadă covăsneană, fiind cronometrat cu 02:54:22,2 după aproape 200 de kilometri parcurși în cadrul a 12 probe speciale. Cei doi s-au aflat la bordul unui Ford Escort RS 1600 MKI.

A fost pentru a doua oară când cei doi francezi au lua startul în competiția dedicată autombilelor istorice de competiție. În 2018, aceștia reușiseră să obțină locul 9 la general.

Titlul de vicecampioni ai ediției din acest an a Historic Winter Rally a fost adjudecat de echipajul format din belgienii Cristophe Jacob și Isabelle Regnier. Aceștia au luat startul cu un Ford Escort RS 1800 MKII și au încheiat la 59.8 secunde față de campioni.

Cristophe Jacob și Isabelle Regnier au pilotat un Ford în aventura spre locul 2. Credit photo: Rally Photo Hunters / Balazs Atila

A fost prima lor participare la competiția din Covasna după ce în ultimii ani au fost prezenți pe întreg continentul la raliurile istorice. De altfel, anul trecut chiar și-au adjudecat Rallye Salamandre.

Podiumul de la Covasna a fost completat de cuplul francez Philippe Tollemer/Christelle Tollemer (Ford Escort RS 1800 MKII), ecartul față de prima poziția fiind de 06:21,4. Și pentru aceștia a însemnat debutul în Historic Winter Rally după ce în anii trecuți au preferat competiții dedicate istoricelor din Franța și Maroc în special.

Clasamentul general complet este disponibil aici. Rezultatele complete sunt disponibile pe site-ul Romanian Historic Rally.

La bordul unui Peugeot 307 WRC, Paul Chieusse s-a numărat printre deschizătorii cursei.

Și în acest an, Historic Winter Rally, organizată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, s-a bucurat de o prezență masivă, exclusiv internațională, un total de 36 de echpaje din Franța, Belgia, Luxemburg și Elveția aflându-se la start. Competiția a fost organizată de asociția sportivă Aspromeca, prin Paul Lacombe, în parteneriat cu AutoCrono, prin Simon Arpad, și cu sprijinul total al lui George Grigorescu.

Pe lângă cele 36 de echipaje prezente în concurs, au fost prezente alte 5 echipaje din postura de deschizătoare de cursă: Bedo Barna/Laszlo Molnar (Skoda Octavia), Paul Chieusse/Andree Hansen (Peugeot 307 WRC), Ovidiu Costea/Norbert Maior (Dacia Logan), Benard Munster/Charles Munster (Opel Adam Cup) și Maxime Vilmot/Alexis Thomas (Dacia Logna).