La debutul său în Campionatul Național de Raliuri Betano, bulgarul Ignat Isaev a reușit să câștige Raliul Maramureșului, la capătul unei runde dominate de ploaie. Raliul a consemnat și primul podium din carieră pentru Andrei Gîrtofan.
După o primă parte a zilei de sâmbătă dominată de Simone Tempestini, care a concurat în premieră pe un Porsche 997, bulgarul a avut prima victorie pe probă chiar în super speciala de sâmbătă seară, din centrul municipiului Baia Mare. La finalul zilei, diferența dintre cei doi era de 7.6 secunde în favoarea clujeanului.
Duminică, pe PS8 – Codrul Butesii, pe o ploaie torențială, Isaev, aflat pe o Skoda Fabia Rally2, a pilotat perfect și s-a impus la 17.3 secunde în fața lui Tempestini, preluând totodată și fotoliul de lider. Simone putea recupera în PS9 Power Stage, ultima probă, dar acesta a fost anulat din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Astfel, pentru topul final s-au menținut rezultatele de după PS8, când Isaev era la 9.7 secunde în față. Pe 3 s-a clasat Andrei Gîrtofan, care bifează primul podium general din carieră. Gîrtofan a pilotat în Maramureș un model Skoda Fabia Rally2.
De altfel, un total de 3 probe din 9 au fost anulate la Raliul Maramureșului. PS5 și PS6 au fost anulate imediat după accidentul echipajului Bogdan Marișca/Sebastian Itu.
Deși victoria i-a revenit bulgarului, acesta a concurat cu licență one event și nu va lua puncte, astfel că lider după prima etapă în Campionatul Național de Raliuri este Simone Tempestini, urmat de Andrei Gîrtofan, Jean Tatu, Norbert Maior, Adrian Teslovan și Cristi Șugar.
În cupele monomarcă s-au impus Șugar (R2 Romanian Cup), Sebastian Scîrlet (Dacia), Paul Popa (Swift) și Constantin Tudose (Clio). Șugar a fost cel mai bun și în topul juniorilor, primind trofeul “Blană, Frate” în memoria lui Adrian Răspopa. Scîrlet a fost cel mai rapid și în topul debutanților, nu doar la Cupa Dacia.
Norbert Maior nu a avut emotii la Două Roți Motrice, unde a avut un avantaj final de 52 de secunde, în timp ce Mircea Samuil a avut parte de o victorie clară la Grupa H.
La Istorice s-a impus Andrei Pop pe un model Ford Escort MK2.
Un total de 73 de echipaje au fost prezente la start și s-au înregistrat 24 de abandonuri. Din păcate, în urma unor accidente, copilotul Sebastian Itu, dar și ambii membri ai echipajului Cătălin Catana și Arnold Caitanu au ajuns la spital. Itu a fost deja externat, dar ceilalți doi au fost diagnosticați cu fractură de bazin. Cătălin Catana urmează să fie supus unei intervenții chirurgicale.
A doua etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano, Raliul Harghitei, va avea loc în perioada 29-30 aprilie.