Csongor Bilibok

Duminică, 30 ianuarie, Campionatul Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security Systems și-a consumat și a cincea etapă, penultima, adjudecată de Adrian Mănescu. În urma rezultatelor, unele titluri, inclusiv cel absolut, vor fi decise în ultima etapă, ce se va desfășura, duminică,  27 februarie.

Așadar, cu un timp cumulat de 03:34,2, Adrian Mănescu a obținut a treia victorie din acest sezon de Promo Rally, dominând astfel circuitul din Bartolomeu, traseu pe care s-a impus și în prima, respectiv a patra etapă. Dacă Mănescu a obținut victoria la general, cel mai bun timp al etapei a fost stabilit de licențiatul FRAS, Csongor Bilibok, al cărui timp cumulat a fost mai rapid cu numai 2 secunde decât cel al lui Mănescu, într-o etapă în care modelele Audi S3 pilotate de cei doi au dominat traseul.

Revenind la câștigătorul rundei, Adrian Mănescu a fost mai rapid cu 3,1 secunde decât Bogdan Munteanu, respectiv cu 5,7 decât Viorel Dumitru. În urma acestei victorii, tot ce-i mai rămâne lui Mănescu pentru a obține cel de-al doilea titlul de campion din carieră este să încheie ultima etapă cel puțin pe poziția a 8-a, în cazul unei victorii din partea lui Viorel Dumitru, principalul urmăritor. După această penultimă rundă a sezonului 2021-2022, Mănescu are 89 de puncte, Viorel Dumitru, 66 de puncte, în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Bogdan Micu, cu 53 de puncte.

La al doilea start în acest sezon de Promo Rally, harghiteanul Csongor Bilibok a obținut victoria în clasamentul licențiaților FRAS, ducând astfel mai departe tradiția câștigătorului diferit din acest sezon. Bilibok a realizat un timp cumulat de 03:32,2, cu 7,3 secunde mai rapid decât ocupantul poziției secunde, Matei Stancu, respectiv cu 10,5 mai rapid decât covăsneanul Loránd Szőcs, în timp ce Lucian Răduț, revenit în competiție, și-a încheiat parcursul pe ultima poziție a grupei, la peste 20 de secunde de Bilibok. După aceste rezultate, Matei Stancu rămâne lider în clasamentul sportivilor licențiați, cu un total de 71 de puncte, urmat de Loránd Szőcs, cu 57 de puncte, respectiv Adorján Zölde, cu 52 de puncte, astfel că titlul se va decide în ultima etapă.

Venit la start cu un Opel Vectra C, Adrian Grosoșiu a câștigat lupta categoriei Diesel, fiind urmat de campionul en-titre, Norberth Marzell, respectiv de Andrei Florin Bănică. În urma acestor rezultate, Marzell a devenit, matematic, câștigătorul categoriei Diesel pentru al doilea sezon consecutiv, întrucât cele 118 puncte ale brașoveanului nu mai pot fi nici măcar egalate chiar și de o victorie a lui Bănică în ultima etapă.

La grupa mașinilor cu tracțiune față (FWD), același Adrian Grosoșiu și-a adjudecat victoria, demonstrând un pilotaj de execuție în această penultimă etapă. Acesta a fost urmat de același Norberth Marzell, în timp ce Patric Stănoiu a completat podiumul. După aceste rezultate, Stănoiu nu mai are nicio șansă la titlul FWD, chiar și cu o victorie în ultima etapă, având un deficit de 25 de puncte în urma lui Norberth Marzell, 88 de puncte, și Bogdan Micu, 91 de puncte.

De cealaltă parte, la grupa mașinilor cu tracțiune spate (RWD), Bogdan Munteanu a obținut a doua victorie a sezonului, fiind urmat la 2,6 secunde de Viorel Dumitru, respectiv la 18,5 secunde de către Alin Nedelcu. Dacă la FWD titlul urmează să se decidă în ultima etapă, la RWD titlul este deja adjudecat de Viorel Dumitru.

La clasa 1, dedicată automobilelor cu cilindree echivalentă până la 1600 cm3, Patric Stănoiu a obținut patra victorie din acest sezon, devenind matematic câștigătorul clasei. După o luptă frumoasă de-a lungul sezonului, Liviu Savin l-a urmat în clasamentul etapei cu numărul 5, în timp ce Izabella Gavrilă, singura prezență feminină la start, a completat podiumul. Înaintea ultimei etape, Stănoiu ocupă prima poziție cu un total de 110 puncte, în timp ce Savin speră să-și apere poziția secundă pe care o ocupă acum având 83 de puncte acumulate, cu 19 mai multe decât ocupantul poziției a treia, Adrian Borzescu.

Patric Stănoiu

La clasa 2, dedicată automobilelor cu cilindree echivalentă cuprinsă între 1601 și 2200 cm3, Ionuț Savu a obținut a doua victorie a sezonului, după cea de la Cheile Grădiștei. De altfel, acestea fiind și singurele prezențe la start ale acestuia, cu modelul superb Mini Cooper R50. În urma sa, la 1,5 secunde diferență s-a clasat Andrei Florin Bănică, în timp ce Bogdan Micu, câștigătorul la general în etapa de la Hărman, s-a clasat pe poziția a treia. Cu o singură etapă rămasă în joc, Micu ocupă prima poziție cu un total de 95 de puncte, urmat de Bănică cu 81, în timp ce Neculcea, cu cele 45 de puncte, nu mai poate spera decât la poziția a treia. În ceea ce privește câștigătorul clasei, o clasare pe poziția a 4-a la etapa din 27 februarie îi poate aduce lui Micu primul titlul din carieră.

Ionuț Savu

La clasa 3, dedicată automobilelor cu cilindree echivalentă peste 2201 cm3, titlul județean s-a decis încă de la etapa precedentă de pe Bartolomeu. Adrian Mănescu a obținut a patra victorie a sezonului în cadrul clasei, singurul lucru ce-i mai rămâne este să își mențină prima poziție în clasamentul general. La 11,9 secunde diferență, Mănescu a fost urmat, în etapa a 5-a, de către Alexandru Covaci, în timp ce podiumul a fost completat de Mircea Teodorescu. Înaintea ultimei etape, Mănescu, câștigătorul clasei, ocupă prima poziție cu 111 puncte, fiind urmat de Covaci cu 41 respectiv de Ionuț Ichim, 31 de puncte.

Ultima, dar nu cea din urmă clasă, cea cu numărul 4, dedicată automobilelor cu aceeași cilindree echivalentă precum cele din clasa 3, dar cu modificări în scopul creșterii performanțelor, a fost adjudecată de Bogdan Munteanu, fiind urmat de Viorel Dumitru și Adrian Grosoșiu. Înaintea ultimei runde a sezonului, Viorel Dumitru rămâne lider cu 82 de puncte, fiind urmat de Marzell cu 61, respectiv de Munteanu cu 59. Nici aici lupta la titlu nu s-a definitivat, dar cu cele două manșe încheiate cu succes Dumitru poate deveni campion, întrucât brașoveanul are nevoie de exact 5 puncte în cazul unei victorii a lui Marzell.

„Cu toate că prezența nu a fost numeroasă la această penultimă etapă, am făcut tot posibilul pentru a le oferi celor prezenți o altă configurație a traseului, mult mai tehnică comparativ celor anterioare. Odată cu această etapă, situația anumitor clase a fost deja stabilită, rămânând ca în ultima etapă, pe 27 februarie, să aflăm atât restul câștigătorilor de clasă, cât și campionul acestui sezon.”, a declarat Cristian Adrian ANDREI, directorul organizatoric.

Clasamentul etapei a cincea Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security System susținut de Auto Chelu și Dinamic 92 poate fi accesat AICI.

Clasamentul campionatului Promo Racing – ramura Rally poate fi accesat AICI.

Parteneri oficiali: WRT Parts, TELL Security Systems

Parteneri principali: Service AutoChelu, Dinamic 92 Distribution, Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto

Parteneri: Cyclon Motorsport, BOP Motorsport, Omniasig, Angelli, PrintINK, Comprest, Infinity Trophy, TehnoSting, Crucea Roșie Brașov

Parteneri media: Autorally.ro, Rock FM, BizBrașov, Autostiri.ro, NewsBV.ro, RPM Racing RO, Zile și Nopți.

Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems este organizat de Clubul Sportiv Auto Blic sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Brașov, al IPJ Brașov – Serviciul de Poliție Rutieră, al ISU Brașov, al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și al Grupării de Jandarmi Brașov.

Credit foto: Ana Maria Florea