Claudiu Barbu și Marius Lupu au fost la start ca primul echipaj din România în Raliul Dakar și au fost la câteva sute de kilometri de o performanță istorică. Un abandon cu 25 de kilometri înaintea finișului de la penultima probă le-a întrerupt visul celor doi campioni naționali la rally raid.

După trei experiențe consecutive cu succes la Africa Eco Race, evenimentul care a înlocuit Raliul Dakar pe tărâm african, cei doi și-au încercat norocul și la faimoasa competiție creată în 1979 și care acum are loc în Arabia Saudită.

Aventura pe dunele arabe a început cu ghinion încă de pe prima probă specială. „Am avut primii 100 de kilometri perfecți, chiar mă gândeam cât de ușor e. Apoi, am luat niște bolovani după o depășire și am făcut pană, iar asta ne-a încetinit un pic. Adevăratul ghinion a fost la 10 minute după când a luat foc RZR-ul. S-a spart returul de benzină și a luat foc totul. Singurul noroc a fost că am reușit să îl stingem la timp”, a spus Barbu despre debutul în Raliul Dakar.

„Per total Raliul Dakar a fost o experiență intensă, însă partea tehnică a fost decisivă. La fiecare probă am avut probleme tehnice. Nu am avut niciuna în care să ajungem la finiș fără ca înainte să ne confruntăm cu o situație de genul. Încă suntem la momentul în care analizăm ce s-a putut întâmpla. În atâția ani de competiții de rally raid nu am pățit așa ceva”, a adăugat triplul campion național la rally raid.

În ciuda problemelor, la jumătatea cursei, Barbu și Lupu erau pe locul 47 în topul general al mașinilor ușoare și pe 34 la SSV. „A fost o zi de pauză, s-a reluat totul apoi, iar pe proba de legătură ne-am trezit din nou cu probleme și nu am mai ajuns la startul celor două probe maraton. Am luat niște penalizări mari, dar am rezolvat și am revenit la proba a noua, când am fost pe 33. După scurt timp, iar au început problemele. Am strâns din dinți, dar pe finalul penultimei zile, cu 25 de kilometri înainte de finiș, s-a oprit motorul. Efectic nu a mai mers RZR-ul și am rămas blocați. Pot spune acum că am fost la 25 de kilometri de a scrie acea istorie pentru România”, a adăugat Barbu, singurul pilot care a încheiat fără asistență Africa Eco Race, performanță reușită acum trei ani.

Unul dintre puținele momente de relaxare de la Dakar pentru cei doi sportivi și cei doi tehnici.

Pilotul este deja pregătit ca anul viitor să revină la Raliul Dakar cu forțe proaspete. „Acum analizăm, însă caut toate variantele ca la anul să revin și să obținem rezultatul mult dorit. Niciodată nu am renunțat ușor, nici acum nu o voi face”, a adăugat Barbu.

În ciuda ghinionului de-a lungul raliului, cei doi au avut parte și de un moment de bucurie. „La startul festiv, i-am văzut pe cameramani cum strigau: Hai, România! Deci nu doar noi și Mani Gyeneș am fost acolo, ci și echipa de producție. M-am bucurat enorm când i-am auzit la prezentarea oficială. Cred că e unul dintre cele mai frumoase momente având în vedere că în rest am avut numai probleme.”

Cei doi la prezentarea oficială.

Echipajul Claudiu Barbu/Marius Lupu, susținut de Federația Română de Automobilism Sportiv și Ministerul Tineretului și Sportului, a fost primul din România care s-a aflat la startul faimoasei competiții de rally raid.