Comisia de Securitate din cadrul FRAS s-a întrunit în ședință extraordinară la cererea președintelui interimar al Comisiei Naționale de Viteză în Coastă și a analizat aspectele desfășurării etapei a III-a din CNVCD.
Din modul de desfășurare a evenimentului, Comisia înțelege că regulamentele au fost în general respectate de către cei implicați în organizare dar consideră că unele prevederi regulamentare ale Campionatului Național de Viteză în Coastă ar trebui revizuite.
Astfel, comisia propune Consiliului Federal spre aprobare și implementare imediată următoarele modificări sau adăugări în regulamentele și anexele pe anul în curs:
  • În regulamentul particular al CNVCD 2019, “17. ORDINEA DE START a) La recunoaşteri şi antrenamente piloţii vor lua startul, numai în ordinea stabilită de Colegiul Comisarilor Sportivi, astfel:
– piloţii „DEBUTANŢI” si “JUNIORI”, în ordinea numărului de concurs.
– piloţii din grupa I, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– piloţii din grupa N, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– piloţii din grupa A, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– piloţii din grupa GT, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– piloţii din grupa E2-SS, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– piloţii din grupa E2-SC, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– piloţii din grupa E2-SH, de la clasa mare către cea mica, în ordinea numărului de concurs
– Piloții din Categoria Electrice”
se va modifica în
17. ORDINEA DE START
a) La recunoaşteri şi antrenamente piloţii vor lua startul, numai în ordinea stabilită de Colegiul Comisarilor Sportivi, astfel:
– piloţii „DEBUTANŢI” si “JUNIORI”, în ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă. Pentru prima etapă din campionat, startul se va lua în ordinea numerelor de concurs.
– piloţii din grupa I, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
– piloţii din grupa N, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
– piloţii din grupa A, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
– piloţii din grupa GT, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
 – piloţii din grupa E2-SS, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
– piloţii din grupa E2-SC, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
– piloţii din grupa E2-SH, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă.
 – Piloții din Categoria Electrice, de la clasa mică către cea mare, într-o ordine descrescătoare a celor mai buni timpi din etapa precedentă( dacă e cazul).
În cazul în care un pilot nu are timpi înregistrați la etapa precedentă, atunci se va lua în calcul cel mai bun timp obținut la ultima etapă la care a participat. Dacă nu a participat niciodată în campionat, CCS va stabili locul exact pe care acesta îl va ocupa în funcție de palmares, mașina de competiție, șa.
  • În regulamentul cadru al CNVCD 2019, “Art.6, lit h.- posturile comisarilor de traseu să fie amplasate astfel încât vizual să fie acoperit tot traseul”, se va modifica în “Art.6, lit h.- posturile comisarilor de traseu să fie amplasate astfel încât să fie contact vizual între posturi”
  • În “Anexa nr.2, Lista Cerințelor pentru organizatorii CNVCD, Art.6, Cerințe tehnice ale traseului, lit. h Se recomandă insistent ca posturile comisarilor de traseu să fie amplasate astfel încât să permită fiecărui arbitru dintr-un post să comunice vizual cu ceilalţi doi între care este poziţionat.”, se va modifica în “Art.6, Cerințe tehnice ale traseului, lit. h Este obligatoriu ca posturile comisarilor de traseu să fie amplasate astfel încât să permită fiecărui arbitru dintr-un post să comunice vizual cu ceilalţi doi între care este poziţionat.”
  • La același articol, la capitolul “Semnalizare”, “Întregul traseu trebuie să fie acoperit de posturi ale arbitrilor de traseu, dotate corespunzător pentru a asigura semnalizarea și intervenția (a se vedea Anexa H). Se recomandă insistent ca fiecare arbitru de traseu trebuie sa aiba contact vizual cu postul precedent si cel ulterior.” se va modifica în “Întregul traseu trebuie să fie acoperit de posturi ale arbitrilor de traseu, dotate corespunzător pentru a asigura semnalizarea și intervenția (a se vedea Anexa H). Este obligatoriu ca fiecare arbitru de traseu sa aiba contact vizual cu postul precedent si cel următor”
 
Comisia de Securitate mai propune Consiliului Federal spre aprobare și introducere în Lista Cerințelor pentru Organizatori din cadrul CNVCD, obligativitatea introducerii și folosirii de căști hands-free de către arbitrii de traseu.
În aceeași măsură, tot cu implementare de urgență, Comisia de Securitate propune ca și în Campionatul Național de Raliuri 2019 posturile arbitrilor intermediari de traseu să fie stabilite la distanțe de minim 2 km între posturi, modificând prevederile actuale care cer distanțe de minim 3 km.