Prima etapă din Campionatul Național de Drift a fost câștigată de un puști care împlinește 18 ani abia luna viitoare. Claudiu Adam l-a învins în finala de pe Transilvania Motor Ring pe campionul Sorin Ene, cel care i-a pus volanul în mâini pentru prima oară în urmă cu cinci ani.
Peste 50 de piloți, inclusiv din țările vecine, au fost prezenți la startul sezonului competițional în diviziile pro și semi pro de la drift. După ce în prima zi, dar și înainte de calificări, ploaia a afectat pregătirea piloților, circuitul s-a uscat pentru battle-urile pe care fanii le-au așteptat aproape un an.
Încă din calificări, tânărul de 18 ani a impus ritmul, obținând cel mai mare punctaj din partea celor trei arbitri internaționali. Acesta a reușit cu un punct mai mult decât Sorin Ene și cu 5 decât vicecampionul en-titre Radu Moise. Campion în 2020, bulgarul Ivan Ivanov a fost doar al 7-lea.
În battle-uri, primul eliminat a fost chiar Ivanov, fiind urmat în Top 8 de Moise, dar și de Răzvan Frățianu, campionul din 2019. Cu o evoluție remarcabilă, Adam i-a eliminat, pe rând, pe Karoly Levente și Rareș Gîrda, iar în finală a dat peste primul său profesor de drift, Sorin Ene.
După primul battle dintre cei doi, arbitrii-judecători au decis one-more-time, iar la final chiar Sorin Ene și-a recunoscut înfrângerea. „Ar trebui să fiu supărat că am pierdut, însă sunt bucuros că am pierdut în fața unui elev. Vin generații din spate din ce în ce mai talentate”, a spus Ene la final.
„Este cea mai fericită zi de până acum, dar sper să urmeze și alte victorii cel puțin la fel de importante”, a spus Adam, care în urmă cu doar două săptămâni a câștigat divizia a doua etapei europene din Grecia.
Evenimentul organizat în parteneriat cu Serviciul de Dezvoltare Comunitară din cadrul Secretariatului General al Guvernului a avut ca scop și promovarea culturii motorsportului românesc în țările vecine. Pe lângă divizia Pro, au avut loc și etapele pentru cel de la Semi Pro și Street.
La Semi Pro, tânăra Natalia Iocsak (18 ani) s-a impus în finală, acolo unde l-a învins pe un tânăr de numai 14 ani, Gabi Imre jr. De altfel, nu mai puțin de 7 sportivi cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani au fost la start. „Avem o nouă generație, care crește sănătos și sunt convins că vom avea parte de rezultate sportive internaționale importante în curând”, a spus Denis Manea, reprezentantul RoDrift.
Cu ocazia etapei, piloții au avut prilejul să își etaleze noile tehnologii din spatele mașinilor de competiție, căutându-se în permanență soluții, iar nivelul de poluare să fie cât mai scăzut. De altfel, în acest sens, RoDrift colaborează cu cercetătorul Corneliu Birtok Băneasă pentru a facilita materiale și tehnologii inovative în acest sens. Invențiile au rolul de a îmbunătăți funcționarea motorului și permite o economie de carburant.
A doua etapă din Campionatul Național de Drift va avea loc în perioada 3-4 iulie pe cel mai înalt punct rutier din România, Pasul Urdele de pe Transalpina, atunci când sunt așteptați mai mulți piloți internaționali.