Simone Tempestini și Sergiu Itu au terminat pe locul 8 Raliul Turciei, cea mai bună clasare din istorie pentru un echipaj românesc în Campionatul Mondial de Raliuri WRC.
Una dintre cele mai dure etape din calendarul WRC, desfășurată pe macadam, competiția din Turcia le-a creat probleme mari tuturor participanților, fiind un adevărat concasor din cauza probelor presărate cu bolovani.
La numai o săptămână după ce au câștigat titlul de campioni aboluți în Campionatul Național de Raliuri Dunlop, Tempestini și Itu au mai scris o pagină de istorie pentru automobilismul sportiv românesc.
Aceștia au trecut peste toate dificultățile tehnice și de traseu cu care s-au confruntat de-a lungul celor peste 300 de kilometri de probe speciale și au obținut poziția a 8-a. Marele câștigător a fost estonianul Ott Tanak, aflat la al treilea succes consecutiv.
Liderul la zi al WRC, Thierry Neuville, a fost al 16-lea, în timp ce omul care a câștigat ultimele cinci titluri mondiale WRC, Sebastian Ogier, a fost al 10-lea la finalul Raliului Turciei. Ambii au fost penalizați după abandonurile de sâmbătă.
Simone Tempestini și Sergiu Itu au terminat pe locul 2 în WRC 2, acolo unde echipajul tricolor este eligibil, acesta fiind de asemenea cel mai bun rezultat românesc în Campionatul Mondial de Raliuri. În 2016, Tempestini câștiga 3 etape de WRC Junior și devenea campionul acestei divizii.
Cel de-al doilea echipaj românesc prezent la startul Raliului Turciei, format din Raul Badiu și Gabriel Lazăr, a ieșit în decor în timpul probei speciale cu numărul 15. Aceștia au fost nevoiți să renunțe și sâmbătă din cauza unor probleme la transmisie, dar au revenit datorită regulamentului.
În ciuda abandonului, aflați la debutul lor în WRC, Badiu și Lazăr au impresionat. În primele două zile au fost în Top 5 la WRC Junior și în momentul abandonului de sâmbătă se îndreptau spre prima victorie pe o probă.