Emil Nestor poate celebra primul său titlu din carieră.

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un singur punct în weekend la penultima etapă a sezonului, Transalpina Challenge. Runda, inclusă în ultimul moment în calendar pentru a înlocui Câmpulungul, a atras nu mai puțin de 89 de concurenți la start, un record pentru sezonul 2020.

Cu 4 victorii din 4 în actuala ediție a Campionatului Național de Viteză în Coastă Total, Nestor a stabilit și tot atâtea recorduri de timp pe trasele de concurs. Pilotul bucureștean are 100 de puncte, iar o simplă clasare în Top 10 i-ar aduce titlul la Categoria II, acolo unde anul trecut a dus o luptă strânsă cu Lucien Hora, mulțumindu-se în final cu poziția secundă.

Pe un prototip Norma M20FC, Nestor a anunțat însă că nu se va mulțumi doar cu o clasare în puncte, deoarece are ca obiectiv victoria în runda de pe Transalpina și chiar să doboare recordul stabilit anul trecut de Hora, un spectaculos 2:31,565. „Nu vin doar să punctez, ci să obțin un timp cât mai bun”, a spus Nestor.

La fel ca la Baia Mare, lupta pentru prima poziție se va da contra lui Silviu Dumitrescu (Osella PA2000 EVO) și Stefan Stoev (Silver Car EF10), în timp ce Emil Ghinea (Norma M20F), Octavian Ciovică (Radical SR8) și Dani Oțil (Radical SR4) sunt și ei pretendenți la podium.

Lista completă de înscrieri este disponibilă aici. (update)

Tarabelli și Ciobotaru, drum liber spre Gala Campionilor

La 2 Roți Motrice, Ricardo Tarabelli (Renault Clio) poate deveni campion în cazul unei clasări pe podium, în aceeași situație regăsindu-se și Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Evo7). La N, lupta e deschisă, iar Claudiu Erhan (Mitsubishi Lancer) și Alexandru Krepelka (Honda Civic) vor da o bătălie decisivă pe Drumul Regelui, așa cum e cunoscută Transalpina.

Regulamentul particular cu toate detaliile organizatorice și programul etapei este disponibil aici.

Deja campion la Categoria I, Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge) revine pe traseul unde și-a asigurat anul trecut titlul la aceeași divizie. Ocupantul locului secund în clasamentul mașinilor de producție, Alex Mirea, cu un BMW M2, este și el prezent pe lista de înscrieri de pe Transalpina. La start va fi și Florin Voicu, pe un Ferrari 458 Challenge.

Record și la istorice

În divizia dedicată automobilelor istorice se va înregistra un record de prezență, cu nu mai puțin de 11 concurenți. Campion în ultimele sezoane, Cătălin Cedric Ghigea revine la bordul unei Alfa Romeo Alfetta. Proiectul Dacia Revival a atras 4 piloți, Valentin Nemțanu, Mihai Alexandrescu, Adrian Voicu și Alexandru Cosmescu ducând mai departe tradiția legendarelor modele 1300 și 1310.

Etapa de pe Transalpina va fi comună cu runda din cadrul diviziei a doua a Campionatului Național de Viteză în Coastă 2, acolo unde sunt un total de 26 de participanți.

Cele două manșe de concurs vor fi transmise în direct pe pagina de facebook a Federației Române de Automobilism Sportiv, duminică, începând cu ora 14:00. De asemenea, televiziunea SportExtra va transmite în direct cele două manșe de concurs.

Mașina oficială a competiției va fi Mercedes, prin Casa Auto Râmnicu Vâlcea și Casa Auto Sebeș. Totodată, începând cu Transalpina Challenge, partenerul de mobilitate al FRAS este A24, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața românească de asistență rutieră.

Sâmbătă, deschiderea temporară a circulației va fi între 13:00 și 14:00, iar duminică între 12:30 și 13:30.