
Pilotul Jerome France s-a impus în weekend la Râșnov – Brașov Challege (etapa 7 din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă) și a câștigat titlurile la Open și la Categoria II, cu o rundă înainte de finalul sezonului.
La bordul unui model Nova NP01, pilotul francez a triumfat pe Drumul Cetății după ce în cele două manșe a stabilit timpii 1:51,770 și 1:50,864, fiind mai rapid decât Emil Ghinea (Osella PA21 4C Turbo) cu 01,127 și cu 06,669 decât Julian Răduță (Norma M20F), ocupanții locurilor 2 și 3 în clasamentul Open.
Jerome France câștigă Cat. II după succesul de la Râșnov – Brașov Challenge
Pentru Jerome France a fost a 5-a victorie a sezonului, astfel că punctajul său după 7 etape (131,5 puncte) i-a asigurat matematic titlul la Open, următorii clasați fiind Julian Răduță (94 puncte) și Emil Ghinea (72,5 puncte).
La Râșnov – Brașov Challenge, pilotul francez și-a asigurat titlul și la Categoria II, punctajul său după cele 7 etape fiind 149,25, în timp ce următorii clasați, Julian Răduță și Octavian Ciovică, au 116, respectiv 98 puncte. Clasamentele complete la CNVC, după 7 etape, pot fi vizualizate AICI, AICI și AICI.
Pentru Jerome, ”dubla” din sezonul de Viteză în coastă 2025 a venit după ce în 2023 și 2024 a realizat o performanță similară în cadrul Trofeului Național Masters de Viteză în Coastă.

”Ținta mea era să securizez campionatul. Pentru asta, trebuia să termin în fața lui Julian Răduță. Evident că voiam să câștig această etapă și pentru că era ziua mea de naștere. Pot să spun că m-a surprins Emil Ghinea în prima urcare, pentru că nu mă așteptam să scoată un asemenea timp și atunci am crescut nivelul de pilotaj în a doua manșă, cu toate că asfaltul era mai alunecos. Nu mi-am asumat totuși multe riscuri, pentru că mașina va avea alt propietar în ultima etapă. Toate acestea sunt de bun augur pentru anul viitor.
Emil crește, are o mașină foarte performantă, din urmă vine și Dragoș Șavloschi, care a progresat, dar mai vine și Octavian Ciovică, deci e bine. La etapa de la Poiana Brașov o să mă vedeți într-un model Alpine. Ne revedem și în 2026 cu monoposturile și prototipurile. Va fi un an care se anunță super, pentru că sunt mulți care vor și pot să câștige”, a declarat Jerome France la festivitatea de premiere, care poate fi urmărită integral mai jos, începând de la 3:44:21.
În ceea ce privește cel mai bun timp de la Râșnov – Brașov Challenge, respectiv titlul King of the Hill, acesta i-a revenit lui Emil Ghinea încă din prima manșă (1:50,725). Pentru sportivul originar din Mangalia a fost al doilea record național la bordul modelului Osella, fapt care îl ambiționează și mai mult. ”Noua mașină îmi dă încredere și mă motivează să împing limitele tot mai sus. Dar dincolo de cifre și trofee, cel mai important este sentimentul acela unic când vezi că pasiunea, sacrificiul și perseverența dau roade. Asta definește MOTORSPORTUL. Drumul abia a început, dar știu că împreună putem urca tot mai sus. Sunt recunoscător pentru munca echipei mele, familia mea frumoasă, partenerilor mei și pentru susținerea celor care îmi sunt alături la fiecare start. Vă simt energia oriunde ați fi”, a transmis Emil Ghinea la finalul cursei.

Și Radu Benea s-a numărat printre evidențiații etapei 7 din CNVC, timișoreanul de la Canova Racing stabilind recordul de timp al turismelor chiar pe ultima manșă de concurs (1:55,871), la bordul unui superb model Ferrari 488 Challenge, rezultat care i-a adus locul 1 la Categoria I, fiind urmat pe podium de Costel Cășuneanu (Skoda Fabia) și Alexandru Pițigoi (Porsche 992 GT3 Cup).
După 7 etape, Benea are 138 de puncte, în timp ce rivalii săi de la Categoria I, Cășuneanu și Pițigoi, au 125, respectiv 98 de puncte. Astfel, Radu Benea are nevoie de o nouă prestație solidă în ultima etapă din CNVC pentru a deveni campion național pentru prima oară în carieră.
Nicolas Benea și-a asigurat titlul de campion național la Juniori
La rândul său, Nicolas (fiul lui Radu Benea) și-a asigurat matematic titlul de campion național la Juniori, după ce a terminat al doilea la Râșnov – Brașov Challenge, câștigătorul fiind Tudor Luca, în timp ce Alexandru Cazacu s-a clasat pe 3. După 7 etape, Nicolas Benea are 173 puncte, iar Tudor Luca are 147,75. La 17 ani și 10 luni, fiul lui Radu Benea a devenit cel mai tânăr campion național la Juniori din istoria Campionatului Național de Viteză în Coastă.

Dominic Marcu (Tesla Model S Plaid – 4:00,469) s-a impus la Categoria III, fiind urmat de Claudiu Erhan (ATS RR Turbo – 4:16,400) și de Bogdan Popescu (Dacia Logan STCC – 4:18,750).
Mai mult, prahoveanul și-a asigurat, totodată, titlul matematic la Categoria III, distanța față de următorul clasat, Andrei Mitrașcă, fiind de 78 de puncte. Pentru Dominic Marcu a fost al 4-lea titlu consecutiv la Categoria III.
Un alt remarcat al rundei de pe Drumul Cetății a fost Andrei Caimac (Ford Fiesta), care și-a asigurat locul 1 Debutanți, fiind urmat de Denis-Constantin Mihai și Alexandru Cristea. La finalul competiției, acesta a transmis următorul mesaj: ”Nu a fost deloc o etapă lipsită de emoții. În ambele manșe de concurs am întâmpinat câteva probleme. În prima urcare, la ieșirea din ultimul ac de păr, am lovit o baliză cu roata stânga-față, lucru care m-a făcut să greșesc mai departe, când am atacat un viraj de treapta a 3-a cu a 4-a, am ratat schimbarea de treaptă și într-un final cronometrul s-a oprit la 2:22. În manșa a doua, am ratat de 3 ori schimbarea din treapta a 4-a în a 5-a. Chiar și așa, a fost o etapă superbă – atât din punctul de vedere al organizării, cât și al traseului. Felicitări tuturor celor implicați! Urmează etapele 4 și 5 din Campionatul Național de Time Attack, unde o să fiu prezent weekendul viitor.”
Ultima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă a fost programată în perioada 4 – 5 octombrie, la Poiana Brașov, mai multe informații despre această competiție fiind disponibile AICI.