În urma Cosiliului Federal din data de 6.02.2024, FRAS a hotărât ca toate automobilele de concurs ce vor participa în cadrul evenimentelor sub egida FRAS, vor avea nevoie de Pașaport Tehnic Electonic.
FOARTE IMPORTANT: Toate pașapoartele întocmite în platforma Inscrieri.Racing până la acest moment trebuie rescrise în această variantă online pentru a fi valabile începând cu sezonul 2024.
Pașaportul Tehnic al unei mașini de concurs este un document oficial esențial în lumea motorsportului, cuprinzând informații detaliate despre caracteristicile și specificațiile tehnice ale vehiculului respectiv. Pașaportul Tehnic garantează conformitatea cu regulamentele competiției și oferă transparență în privința performanțelor mașinii.
Pașaportul Tehnic pentru mașinile pentru concurs
Procesul de emitere al unui Pașaport Tehnic pentru o mașină de concurs, cu modificări specifice disciplinei la care participă, se prezintă astfel:
(1) Accesarea platformei Inscrieri.Racing și crearea unui cont de către proprietar / clubul sportiv sau sportivul implicat în competiție, denumit mai departe utilizator.
(2) Completarea datelor de catre propietar/sportiv. După crearea contului, utilizatorul va avea acces la funcționalitatea „PTE Editor” unde va completa un formular cu informații detaliate despre mașină, inclusiv specificații tehnice și modificări aduse.
(3) După finalizarea completării datelor despre mașină, utilizatorul trebuie să specifice, modificând un status, dacă dorește doar Pașaportul Tehnic Electronic sau Pasaportul Tehnic Electronic + atestat RAR, în vederea înmatriculării autovehiculului special pentru competiții sportive.
(4) Verificarea achitării taxei pentru emitere. După achitarea taxei pentru emiterea Pașaportului Tehnic (500 lei) sau a Pașaportului Tehnic Electronic + atestat RAR (2500 lei) – prin intermediul secretariatului F.R.A.S, specificând datele pentru facturare (persoană fizică sau persoană juridică) – utilizatorul furnizează secretariatului FRAS dovada achitării, iar comisarii tehnici FRAS sunt notificați pentru a verifica datele inserate în „PTE Editor”.
Astfel, comisarii tehnici FRAS analizează toate informațiile completate pentru inspecția tehnică a mașinii.
(5). Finalizarea (emiterea) Pașaportului Tehnic. După acordul comisarilor FRAS, se finalizează oficial Pașaportul Tehnic, care poate fi și tipărit, la cererea utilizatorului (modificând statusul), achitând o taxă suplimentară de 200 lei. Astfel, Pașaportul Tehnic devine un document oficial care atestă conformitatea mașinii și permite participarea acesteia la competițiile sportive. De reținut că Pașaportul Tehnic prezentat pentru omologara la RAR trebuie să fie tipărit de către FRAS.
Pașaportul Tehnic pentru mașinile fără modificări (mașină de stradă)
Procesul de emitere al unui Pașaport Tehnic pentru o mașină fără nicio modificare (masina de strada), se prezintă astfel:
(a)accesarea platformei Inscrieri.Racing și crearea unui cont de către proprietar / clubul sportiv sau sportivul implicat în competiție, denumit mai departe utilizator.
(b) după crearea contului, utilizatorul va avea acces la funcționalitatea „PTE Editor” unde va completa un formular cu informații despre masina și propietar.
(c) după finalizarea completării datelor despre mașină, utilizatorul trebuie să ia legătura cu comisarii tehnici pentru a verifica datele inserate și a finaliza Pașaportul Tehnic, pentru care nu se percepe nicio taxă.
Recomandarea comisarilor FRAS este ca utilizatorul să completateze cu atenție toate informațiile pentru a eficientiza procesul și a asigura o participare fără probleme la competiții.
Utilizatorii care întâmpină probleme pe platforma Inscrieri.Racing au la dispoziție suport telefonic de luni până vineri în intervalul orar 9:00 – 17:00 la numărul de telefon 0763 65 66 67.
Pentru informații tehnice vă rugăm sa va adresați comisiilor de resort din cadrul FRAS.