Federația Română de Automobilism Sportiv a eficientizat, din acest an, procedurile de licențiere, pentru o mai bună organizare și evidență a sportivilor.
Astfel, pe cardul de licență al fiecărui sportiv vor apărea, pe lângă nume, prenume, clubul pe care îl reprezintă și poză, și numărul asigurării anuale, numărul de licențiere și numărul de concurs pentru fiecare disciplină în parte.
Alături de numărul de concurs va fi trecută și prescurtarea disciplinei unde respectivul pilot participă (Raliu-R, Rally2-R2, Viteză în coastă-VC, Viteză în Coastă 2-VC2, Viteză în Coastă Istorice-VCI, Raliuri Istorice-RI, Circuit Viteză Istorice-CVI, Super Rally-SR, Rally Cross-RC, Drift-D, Autoslalom-AS, Time Attack-TA, Slalom Paralel-SP, Off Road-OR, Karting-K, Rally Raid-RR),precum și disciplinele unde acesta are dreptul să evolueze One Event.
Din acest an, numărul de licență va fi diferit de cel de concurs și se va păstra și în sezoanele următoare, pentru o mai bună identificare a sportivilor. În cazul a două sau mai multe licențe solicitate de același sportiv, va exista un singur card de licență pe care vor fi trecute disciplinele pentru care s-a solicitat licență anuală.
Cererea de licență, care va fi trimisă exclusiv prin intermediul cluburilor, pe adresa licente@fras.ro, este postată pe pe site-ul FRAS, secțiunea ”Solicitare licență” și trebuie completată lizibil cu numele sportivului, clubul acestuia, CNP, domiciliul, telefon, email, serie CI, data nașterii, localitatea, date permis conducere, școala de pilotaj absolvită (dacă este cazul) și, eventual, numărul preferențial. Pe lângă aceste elemente, în email trebuie atașată și fotografia sportivului, în cazul în care acesta nu există deja în baza de date a FRAS, precum și adeverința medicală, dacă parafa medicului nu se regăsește pe cererea de licențiere.
FOARTE IMPORTANT! Pe lângă bifarea disciplinei/disciplinelor pentru care se solicită licență, în cazul piloților trebuie trecut numărul de mecanici și asistențe tehnice sau auto auxiliar, acolo unde este cazul. Potrivit regulamentului, la CNRD (chiar și în cazul debutanților) este obligatorie prezența a doi mecanici și a unei asistențe tehnice, dacă nu beneficiază de serviciile unei firme autorizate, iar la CNVC și Rally2, obligativitatea prevede un mecanic și o asistență tehnică, în lipsa unei firme autorizate.
FOARTE IMPORTANT! Pentru a fi înregistrată de către secretariatul FRAS, cererea de licențiere trebuie obligatoriu semnată și ștampilată de către clubul unde activează sportivul respectiv.
Solicitările de licență pot fi descărcate accesând acest link.
Normele financiare maximale pentru sezonul 2018, aprobate de Adunarea Generală, pot fi consultate aici